You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
פגיעה בספורטיביות בפורמט משחקי המבחן לנוער ונערים
יתייצבו כחודש וחצי לאחר סיום הליגה למשחק מבחן. קבוצת הנוער של מכבי עמק חפר (צילום מטעם הקבוצה)

פגיעה בספורטיביות בפורמט משחקי המבחן לנוער ונערים

ההתאחדות פרסמה את מועדי משחקי המבחן והתוצאה: קבוצות שייהנו מיתרון תחרותי לא מוצדק, קבוצות שיתייצבו למשחקים אחרי פגרה ארוכה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

שיטת התחרות בעונת 23/24 שונתה ע"י ההתאחדות לכדורגל, בעקבות ההשלכות של הפגרה הממושכת שנכפתה על הליגות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הבוקר הודיע אגף הנוער בהתאחדות לכדורגל על מועדי המשחקים והמיקומים של משחקי המבחן בשנתוני נוער, נערים א' ונערים ב'. בחלק מהמקרים פורסמו גם שעות המשחקים. חשוב לציין, שקבוצותיה של עירוני קרית שמונה מוחרגות מהגעה למשחק המבחן על ההישארות בליגה, במידה ויסיימו במקום האחרון בליגות בהן נמצאות.

על אף העובדה שיש פערים לא מבוטלים ברמת הליגות - מאפשרת ההתאחדות לכדורגל לקבוצות ליהנות מיתרון ביתיות בחלק מהמשחקים, במקום לקיימם במגרש נייטרלי. על עניין זה בהרחבה בכתבתו של יונתן גינזבורג באתר ONE

אם לא די בכך, הליגות הלאומיות והליגות הארציות לנוער מגיעות לסיומן ב-11/5, אך משום מה נקבע שמשחק המבחן בין נועלת הטבלה הלאומית לשלישית בטבלת הליגה הארצית ייערך רק ב-21/5.  בליגות המחוזיות לנוער המשחקים בין סגניות האלופות ייערכו זמן ניכר אחרי סיום הליגות. מכבי עמק חפר, שתיקח חלק במשחקים, מגיעה מליגת שרון - שהסתיימה כבר ב-8/4, אך רק ב-21/5 תתייצב למשחק הפלייאוף. לעומת זאת, לפלייאוף בין סגניות אלופות הליגות הארציות לנערים א', יתייצבו הקבוצות שלושה ימים בלבד אחרי סיום העונה. משחקי הפלייאוף של סגניות אלופות הליגות המחוזיות של שנתון נערים א' ייערכו ב-15/5. הפועל כפר שלם - סגנית אלופת מרכז, שעשויה למצוא עצמה לוקחת חלק במשחקים, סיימה את דרכה בליגה בתחילת חודש אפריל. איך זה ייתכן, שקבוצות שסיימו את דרכן בליגות בתחילת חודש אפריל ייפגשו קבוצות שסיימו את דרכן בליגות בשלב מאוחר יותר? לא ברור.

להלן מועדי ומיקומי המשחקים

נוער - ליגות עליונות: משחק המבחן בין סגניות אלופות הליגות הלאומיות ייערך ב-18/5. הקבוצה שתהנה מאחוזי הצלחה גבוהה יותר תהנה מביתיות. המנצחת במשחק זה תפגוש ב-28/5 באצטדיון "המושבה" בפ"ת את נועלת טבלת ליגת העל, למשחק על מקום בליגת העל.

נוער - ליגות ביניים: האצטדיון בעילוט יארח את המשחק בין נועלת טבלת לאומית צפון לקבוצה שתסיים במקום השלישי במחוז הצפוני של הליגה הארצית, ייערך ב-21/5, בשעה 19:00, באצטדיון בעילוט. המשחק בין נועלת טבלת הדרום (הכח עמידר ר"ג) לקבוצה שתסיים במקום השלישי בטבלת ארצית דרום, ייערך ב-21/5, בשעה 19:00, באצטדיון ר"ג. המנצחות במשחקים אלה ישחקו בעונה הבאה בליגה הלאומית.

נוער - ליגות תחתונות: ב-11/5 ייערך המשחק בין שתי סגניות האלופות עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בליגות המחוזיות הצפוניות (צפון, צפון 1 ומפרץ). המנצחת תפגוש ב-16/5 באצטדיון בקרית ים את נועלת טבלת ארצית צפון למשחק על מקום בליגה הארצית. המשחק בין סגניות האלופות בליגות המחוזיות הדרומיות (שרון, שפלה ומרכז) עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר ייערך ב-21/5. כל אחד מהמשחקים בשלב הראשון ייערך במגרשה של הקבוצה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים יותר מבין השתיים. המנצחת תפגוש ב-27/5 במגרש המושבה הסינטטי בפ"ת את נועלת טבלת ארצית דרום.

נערים א' - ליגות עליונות: ב-21/5, בשעה 16:00, יארח האצטדיון הלאומי בר"ג את המשחק בין סגניות אלופות הליגות הארציות. המנצחת תפגוש ב-28/5, בשעה 17:00, באצטדיון "המושבה" בפ"ת את בני סכנין, נועלת טבלת ליגת העל.

נערים א' - ליגות תחתונות: ב-15/5 ייערך המשחק בין שתי סגניות האלופות עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר מהליגות המחוזויות הדרומית (דן, מרכז ושפלה). באותו תאריך ייערך המשחק בין שתי סגניות האלופות עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בליגות הצפוניות (צפון, יזרעאל ושרון). המשחקים ייערכו במגרשה של הקבוצה בעלת אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. המנצחת במפגש הדרומיות תפגוש ב-20/5, בשעה 19:00,  במגרש המושבה הסינטטי בפ"ת, את נועלת טבלת ארצית דרום - למשחק על מקום בליגה הארצית. המנצחת במפגש הצפוניות תפגוש ב-22/5, באצטדיון בקרית ים, את נועלת טבלת ארצית צפון - למשחק על מקום בליגה הארצית.

נערים ב' - ליגות בכירות: המפגש בין סגניות אלופות הליגות הארציות, ייערך ב-21/5 במגרש של הקבוצה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. המנצחת תפגוש ב-27/5, בשעה 20:00, במגרש המושבה הסינטטי את נועלת טבלת ליגת העל - למשחק על מקום בליגת העל.

נערים ב' - ליגות תחתונות: ב-18/5 ייערך המשחק בין שתי סגניות אלופות הליגות המחוזיות הצפוניות  (צפון, צפון1, יזרעאל ומפרץ) בעלות אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. ב-21/5 ייערך המשחק בין שתי סגניות אלופות הליגות המחוזיות הדרומיות (מרכז, שרון, שפלה ודן). המשחקים ייערכו במגרשה של הקבוצה עם המאזן הטוב מבין השתיים. טרם נקבע תאריך למשחק פלייאוף על מקום בליגה הארצית. 

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן